دوشنبه، مهر ۱۴، ۱۳۸۲

دوستان تهران از عدم مشاركت همكاران استان خراسان در همايشهاي تهران گلايه دارند و البته همه اذعان داريم كه مشهد و خراسان قطب اپتومتري كشور محسوب مي‌گردد.
در اين خصوص چند نكته را لازم به تذكر مي‌دانم :
1 – در درجه اول من نيز اين گلايه را تاييد مي‌كنم ولي واقعيت اين است كه اين گلايه اختصاص به خراسان ندارد بلكه نسبت به جامعه اپتومتري وارد است . آنچه مهم است بررسي علل اين امر است كه قسمتي از آن به خود همكاران برمي‌گردد و البته قسمتي هم به گردانندگان امور .
البته درباره اين موضوع در جلسات مختلف بحثهاي زيادي شده و اين مجال وقت پرداختن به آن نيست.
2 – به اعتقاد من ، ما به عنوان متوليان انجمنهاي اپتومتري زماني مي‌توانيم از همكاران توقع مشاركت بيشتر داشته باشيم كه در تصميم‌گيريها نيز ضمن در جريان قرار دادن آنها ازنظراتشان نيز استفاده كرده و آنها را در سرنوشت خودشان سهيم كنيم كه اين امر مستلزم ارتباط مستمر با همكاران ميباشد.
يكي از اقدامات قابل تحسين انجمن علمي چاپ خبرنامه است كه خود باب ارتباطي خوبي است. هرچند ممكن است اين خبرنامه تا رسيدن به حد ايده‌آل هنوز فاصله داشته باشد و ( هر چند در شماره دوم آن عليرغم مصاحبه مفصل با اينجانب در خصوص كنگره اسفند ماه مشهد ، هيچ نامي از آن به ميان نيامده ) ولي به هر حال به دوستان خدا قوت مي‌گويم.
ايجاد پايگاه اينترنتي راه ديگر ارتباط مستمر است كه اميدواريم به زودي برنامه هاي تدوين شده در انجمن علمي اپتومتري ايران اعمال گردد.
همچنين اعلام مي‌دارم به زودي انجمن اپتومتري خراسان نيز نشريه خود را به مدير مسئولي سركار خانم هاشمي نژاد و سردبيري آقاي دكتر عظيمي ارائه خواهد داد و نسبت به ايجاد پايگاه اينترنتي نيز مرحله ارائه طرح مربوطه آغاز شده كه اميدوارم به زودي شاهد به ثمر نشستن آن باشيم.3 – نكته ديگر اين است كه با وجود مشكلات عديده‌اي كه برگزاري يك همايش دارد و من بعنوان كسي كه در بطن چنين اموري هستم اين مشكلات را كاملا درك مي‌كنم اما به عزيزان برگزاركننده توصيه مي‌كنم در هر همايش نقايص مربوط به همايشهاي قبلي را شناسايي و برطرف نمايند.
به عنوان مثال به نظر مي‌رسد بهتر است زمان و موضوع همايشها جهت ارسال مقالات كمي زودتر اعلام شود .
و يا نسبت به امور رفاهي حداقل از قبيل محل اقامت براي همكاران ساير شهرستانها و بويژه خانمها تمهيداتي انديشيده شود كه همكاران عزيز علاوه بر دغدغه‌هاي مربوط به تهيه بليط ، تعطيلي دفتركار ، مرخصي از ادارات مربوطه و . . . لااقل از اين جهات در آسايش نسبي باشند.
در خاتمه بر خود فرض و لازم مي‌دانم از همه دست‌اندركاران بازآموزي 25 و 26 مهرماه تهران به ويژه آقاي دوستدار تشكر كرده و به آنها خسته نباشيد بگويم.
نامه مربوطه نيز براي كليه همكاران شهرستانهاي استان بوسيله پست پيشتاز و همكاران سطح مشهد بوسيله پيك ارسال شده است . چنانچه همكاراني هستند كه هنوز نامه بدستشان نرسيده ممكن است از نقص آدرسشان بوده باشد كه اين عزيزان مي‌توانند با انجمن اپتومتري خراسان تماس بگيرند.
ضمنا مجددا اعلام مي‌كنم انجمن اپتومتري خراسان همچنان آمادگي ثبت‌نام از عزيزان را دارد .
به اميد تحقق اهداف بزرگ جامعه اپتومتري ايران

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...