سه‌شنبه، مهر ۲۹، ۱۳۸۲

عدو شود سبب خير گر خدا خواهد! چارلز پرنتايس زمانی که هنوز رشته اپتومتری بطور واقعی شکل نگرفته بود، بيماری را به فردی ارجاع داد. پاسخی دريافت کرد که مودبانه ولی شديداً توهين آميز بود. پرنتايس موضوع را برای Boger که اولين مجله مرتبط با اپتومتری را چاپ می کرد، بازگوکرد و حاصل آن چاپ شدن واقعه در نشريه و برگزاری يک گردهمايی تاريخی بود. بدنبال آن گردهمايی، اولين مجموعه از اقامه دعوی های قانونی در ايالت نيو يورک توسط اپتومتريستها آغاز شد که گرچه سه سال طول کشيد و نهايتاً نافرجام ماند، ولی باعث شد که يکسال بعد دعوی ديگری مطرح شود که منجر به تاييد نهايی اپتومتری توسط مراجع قضايی در ايالت مينه سوتا در تاريخ 14 آوريل 1901 شد.
انشاالله با تلاشهای ارزشمندی مشابه سمينار اخير و اقدامات ضروری ديگر، همکاران بيش از پيش به يکديگر می پيوندند و برگهای طلايی ديگری به تاريخ اپتومتری ايران اضافه خواهد شد. سمينارها وقتی به اين شکل برگزار می شوند، روسياهی می ماند برای بنده که نتوانستم اينبار همکاری با اساتيد و دوستان بکنم. خسته نباشيد.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...