یکشنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۸۲

تست كراس سيلندر

بعضي از اپتومتريست ها در تست كراس سيلندر براي نامگذاري حالتهاي مختلف تنها از اعداد يك تا چهار استفاده مي كنند و در مرحله بعد همين عددها را تكرار مي كنند بعضي ها هم اين نامگذاري حالتهاي مختلف را تنها به چهار محدود نمي كنند بلكه آنرا تا هر كجا كه لازم باشد ادامه مي دهند براي مثال حالت يك بهتر است يا دو ؟ و حالت سه بهتر است ياچهار ؟ و حالت پنج بهتر است يا شش ؟ و الي آخر
همكار اپتومتريستي كه از اين گروه دوم بود تعريف مي كرد يك شب در ساعت حدود دوازده نيمه شب تلفن منزلش زنگ مي زند و خانم مسني با صداي مضطرب از آنطرف خط مي گويد مادر من هماني هستم كه امروز بعد از ظهر براي معاينه چشم پيش شما آمده بودم و شما از من پرسيديد كه پانزده بهتر است يا شانزده ومن آنموقع به شما گفتم كه پانزده بهتر است از بعد از ظهر تا حالا من دارم فكر مي كنم و الان به اين نتيجه رسيدم كه آنموقع من اشتباه كرده ام و همان شانزده بهتر است
بقيه اش را خودتان مي توانيد تصور نماييد
نكته:
در تستهايي از اين قبيل كه در آن قرار است مقايسه اي بين حالتهاي مختلف صورت گيرد حتما لازم است كه بيمار را وادار نماييم كه سريعا تصميم بگيرد و نبايد به بيمار فرصت داد تا با خيال راحت هر وقت كه دلش خواست تصميم بگيرد و اساسا تصميمي كه پس از صرف وقت طولاني گرفته شود فاقد ارزش است بلكه همان تصميم سريع و لحظه اي بيمار كه به محض مواجه شدن با صحنه مي گيرد ارزشمند تر و صحيح تر است

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...