جمعه، شهریور ۲۸، ۱۳۸۲

چند نكته در خصوص مطالب همكار عزيزمان آقاي عليميرزايي نسبت به شكايت عينك سازان:
اولا اصلاح شود ( انجمن صنفي عينك سازان شكايت كرده نه اتحاديه ) هر چند ممكن است موضع اتحاديه هم همان باشد ولي از باب دقيق مطرح شدن نكات اين تذكر را دادم.
ثانيا ضمن تاييد و تاكيد بر فرمايشات آقاي زرين و آقاي عليميرزايي در خصوص اقدامات قضايي نبايد از چند مطلب نيز غافل شد: 1 – يكي از مشكلات عمده اپتومتري ناشناخته بودن آن در سطوح مختلف جامعه و حتي در سطح مسئولين اعم از اجرايي و قانونگذار مي‌باشد بنابراين نامه نگاريها چنانچه حساب شده باشد مي‌تواند موجب تنوير ذهني مسئولين شده و در نهايت در هنگام تصميم گيريها مؤثر باشد. بعنوان مثال هيئت عالي نظارت متشكل از وزرا مي‌باشد و در تصميمات راي ديگر وزيران هم به اندازه راي وزير بهداشت داراي ارزش است لذا از اين نكته نبايد غافل شد.
2 – جنبه ديگر ناشناخته بودن اپتومتري در سطح آحاد جامعه مي‌باشد . هر چند با گذشت زمان اين موضوع كاهش پيدا كرده ولي هنوز به حد قابل قبول نرسيده و بايستي از راههاي مختلف از جمله برگزاري مسابقات سراسري ، بروشورها و تيزرهاي تبليغاتي و . . . اين مهم مورد توجه قرار گيرد.
3 – مسئله مهم ديگر انسجام و همسويي همكاران سراسر كشور است كه بحمدالله بنظر مي‌رسد قدمهاي خوبي برداشته شده و به اميد آنكه روز به روز شاهد گسترش اين وفاق و همدلي باشيم. پرواضح است تشكلهاي علمي و صنفي در اين مهم نقش بسزايي داشته و دارند.
4 – در طول يكماه گذشته شخصا با چند وكيل جلساتي داشتم و آنچه در اقدام قضايي در شرايط فعلي نبايد از آن غافل شد ، زمانبر بودن دعاوي است بعبارت ديگر شكايت انجمن صنفي عينكسازان مربوط به آذرماه 81 بوده و حالا مطرح شده طبيعتا اقدامات ما بايد به گونه اي باشد كه نوشدارو بعد از مرگ سهراب نشود. پس هم زمان را نبايد از دست داد و هم از راههايي بايد رفت كه علاوه بر نيل به سوي ثبات و امنيت شغلي در قوانين مربوطه كه قدري درازمدت تر است از حركات بازدارنده مقطعي نيز غافل نشويم.
به اميد آن روز كه بجاي مشغله فكري در خصوص حقوق قانوني و منطقي خودمان تلاشمان در جهت روزآمد شدن علمي و كاربردي براي ارائه خدماتي شايسته‌تر به هموطنان عزيزمان باشد.
موفق باشيد.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...