سه‌شنبه، آذر ۰۴، ۱۳۸۲

رئيس فرهنگستان علوم پزشكي: پذيرش دانشجوي پزشكي بايد دو مرحله اي شود
دكتر ايرج فاضل رئيس فرهنگستان علوم پزشكي كشور با انتقاد از نحوه پذيرش دانشجويان دركنكور سراسري به ايسنا گفت: آزمون سراسري دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي ( كنكور) به عنوان يك مشكل بزرگ اجتماعي در سطح كشور مطرح است و متاسفانه ابعاد اجتماعي و سياسي و آثار حاصله از آن هر سال ابعاد گسترده تري پيدا مي كند مي تواند در آينده آثار زيانبار فرهنگي اجتماعي براي كشور به وجود آورد.
دكتر فاضل در ادامه اضافه كرد: پيشنهاد فرهنگستان علوم پزشكي در اين مورد اين است كه داوطلبان دوره هاي دكتراي پزشكي از بين افرادي كه مدرك كارشناسي «ليسانس» در رشته هاي مناسب را اخذ كرده اند انتخاب شوند در اين صورت افراد با رشد و آگاهي بيشتر و با آشنايي با محيط و تحصيلات دانشگاهي مي توانند گام در اين راه پر مسئوليت و خطير بگذارند.
وي اجراي اين طرح را درجهت تقويت علوم پايه و هدايت استعدادهاي كشور از طريق علوم پايه به رشته هاي پزشكي موثر خواند و افزود: اجراي طرح پذيرش دانشجوي پزشكي از دوره ليسانس، بزرگترين كمك براي رشته هاي علوم پايه محسوب مي شود چرا كه راه ورود به رشته هاي پزشكي از طريق علوم پايه مي گذرد و بسياري از افراد كه با هدف ورود به رشته پزشكي جذب رشته هاي علوم پايه شده اند، به دليل علاقه به رشته هاي علوم پايه در همين رشته ها ادامه تحصيل مي دهند و تداوم آن باعث رونق و تقويت اين مقطع آموزشي كشور مي شود.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...