سه‌شنبه، آذر ۰۴، ۱۳۸۲

يك متخصص چشم، بيماري آب سياه مادرزادي را يك بيماري ژنتيكي و ارثي دانست و به زوجهاي جوان توصيه كرد براي پيشگيري از ابتلاي فرزندانشان به اين بيماري، قبل از ازدواج آزمايشهاي ژنتيكي بدهند تا در صورت داشتن ژن مغلوب از ازدواج خودداري كنند.
دكتر عبداللهي در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، از علايم بيماري آب سياه به ريزش اشك، بزرگ شدن قرنيه چشم، بستن پلك در هنگام تابش نور و در موارد شديدتر به تغيير رنگ قرنيه (آبي رنگ) اشاره كرد و افزود: به محض مشاهده علائم فوق افراد بايد سريعا به چشم‌پزشك مراجعه كنند.
وي درمان دارويي را براي بيماري آب سياه مادرزادي (گلوكوم) مناسب ندانست و گفت: دارو نمي‌تواند عوارض اين بيماري را از بين ببرد و جراحي تنها راه مؤثر درمان است.
دكتر عبداللهي اظهارداشت: اين بيماري ممكن است در هنگام تولد و يا پس از تولد تا سن سه سالگي همراه با درد بروز كند، كه در برخي مواقع كودك اين درد را بيان نمي‌كند.
به گفته اين متخصص، بيماري آب سياه مادرزادي در پسران شايع‌تر است.
وي در رابطه با ضايعات اين بيماري گفت: در بيماري گلوكوم اختلال در خروج مايع زلاليه بودجود آمده و فشار داخل چشم نيز افزايش مي‌يابد، لذا در صورت عدم درمان، عصب چشم دچار اختلال شده و تخريب مي‌شود؛ همچنين، ميدان بينايي همزمان از بين رفته و كره چشم بزرگتر مي‌گردد.
دكتر عبداللهي در پايان خاطرنشان كرد: گاهي مواقع ممكن است والدين اين بيماري را داشته باشند اما فرزندان آنان سالم ولي ناقل باشند در مواقعي نيز اين امكان وجود دارد تا پدر و مادر سالم بوده اما بيماري به فرزندان منتقل شود و آنها را دچار مشكل كند.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...