سه‌شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۸۲


روش انتخاب فريم مناسب
اگر به عينک نياز داريد در مورد شکل آن بی تفاوت نباشيد.يک عينک مناسب می تواند زيباييهای چهره را بيشتر بنماياند و از زشتی ديگر قسمتها نيز بکاهد.برای مثال اگر چشم های شما زيباترين بخش صورت است،شيشه عينک را بزرگ انتخاب کنيد تا روی چشم ها تاکيد بيشتری شود.اگر بينی خوش تراشی داريد،پيش از انتخاب عينک مطمئن شويد،بخشی از بينی را نمی پوشاند و از زيبائيش نمی کاهد.

شکل صورتتان را در نظر بگيريد!
پيش از انتخاب عينک،فرم صورتتان را در نظر بگيريد.اگر نمی توانيد بفهميد صورتتان چه شکلی است،يک مداد چشم نرم برداريد و جلو آينه خطی دور صورتتان بکشيد.آن وقت متوجه می شويد که چه فرمی دارد و می توانيد عينک مناسبی انتخاب کنيد.

اگر صورت گردی داريد...
برای صورت های گرد قاب عينکی که زير چشم مقداری محوطه خالی داشته و قسمت بالای عينک روی ابرو قرار گيرد و تقريباً صاف باشد مناسب است.از عينک هايی که به طرف شقيقه ها باريک می شوند اجتناب کنيد.
اگر صورت مربع شکلی داريد...
صورت های مربع بايد از قاب عينکهای مربع و يا مستطيل شکل بپرهيزند. شکل گرد برای اينگونه صورتها بهترين است.قاب عينک های پهن که عمق کمتری دارند مناسب تر هستند.

اگر صورت درازی داريد...
قاب عينک های پهن و چهار گوش از درازای صورت می کاهند و فرم چهره را متناسب تر نشان می دهند.
اگر صورتتان شبيه به قلب است؟اينگونه صورتها با قاب عينک های زاويه دار متناسب است،اما نبايد زياد گود باشد و روی خط ابرو ها و شقيقه ها بايد تاکيد بيشتری داشته باشد.قاب عينک خيلی ضخيم مناسب نيست.

اگر بينی بزرگ يا کشيده داريد...
قاب عينک های ضخيم و تيره متناسب با اينگونه بينی هاست.قاب عينک های باريک روشن و يا فلزی سبب می شود اينگونه بينی ها بزرگتر و کشيده تر به نظر برسند.

اگر بينی کوتاه داريد...
کسانی که بينی کوتاه دارند بايد از قاب عينک های روشن استفاده کنند.قاب های فلزی برای اينگونه بينی ها مناسب است،زيرا طوری قرار می گيرد که بينی را کشيده تر نشان می دهد.

رنگ عينک
اگر از قاب های رنگين استفاده می کنيد،در صورت امکان رنگی متناسب با رنگ مو و چشم خود برگزينيد.برای مثال قاب عينک آبی و سبز برای موهای قهوه ای روشن و چشم های ميشی مناسب است.

اگر لنز داريد...
بعضی ريمل ها دارای الياف ريزی هستند که سبب انبوه نشان دادن مژه ها می شوند،اما همين رشته ها،ريزش اشک را نيز در پی دارند،به خصوص اگراز لنز استفاده می کنيد

از عينک آفتابی استفاده کنيد!
عينک آفتابی چشم ها را در برابر نور خورشيد محافظت می کند و مانع از بروز چين و چروک در اطراف چشم می شود.
عينک آفتابی بايدطوری انتخاب شود که85 تا 90 درصد نور از خود عبور دهد.اگر شما با عينک آفتابی خود در آينه دقيق و واضح ببينيد،شيشه عينکتان زياد روشن است.بهترين رنگ شيشه عينک خاکستری است و بعد از آن رنگ های سبز و قهوه ای.عينک هايی هم هستند که عدسيشان به نور حساس است.آنها متناسب با شدت نور،تيره تر و روشن تر می شوند.هنگام خريد عينک آفتابی ،فرم صورت خود را در نظر بگيريد و قاب عينکی متناسب با شکل صورتتان انتخاب کنيد.در اين مورد تنها از مد روز پيروی نکنيد.

به نوع عدسی های عينک توجه داشته باشيد!
اگر به هنگام ورزش،از عينک استفاده می کنيد،حتماً عدسی های آن را از نوع پلاستيک انتخاب کنيد.برای اسکی يا اسکی روی آب،عينکی مناسب است که خاص اين کار ساخته شده باشد,زيرا عينک های معمولی قادر نيستند چشم را در برابر اشعه خورشيد کاملاً مصون دارند.
هنگام خريد عينک آفتابی فقط به شکل آن توجه نداشته باشيد.مهم اين است که عدسی های عينک کيفيت خوبی داشته باشندو بتوانند از چشم شما در برابر نور خورشيد محافظت کنند.برای تشخيص کيفيت عدسی می توانيد عينک را در امتداد بازوی خود قرار دهيد و بعد يکی يکی عدسی های آن را بيازماييد.ابتدا از پشت عدسی،جسم عمودی و باريکی را در نظر بگيريد، مثلاً چارچوب يک پنجره ، و با دقت به آن بنگريد.بعد عدسی را به آرامی حول محور خود بگردانيد يا دست و بازوی خود را به شکل دايره کوچک بگردانيد.در عدسی خوب شيئی مورد نظر به همان صورت عمودی باقی می ماند اما اگر جسم مورد نظر با حرکت عدسی تکان خورد،عدسی ضعيف است و کيفيت مطلوبی ندارد.

منبع:مجله خانواده سبز با اندکی تغيير

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...