یکشنبه، آذر ۳۰، ۱۳۸۲

خدمت دوستان ارجمند سلام عرض می کنم
هدف من از بيان چند جمله ای که در ادامه ملاحظه می فرماييد يادآوری اين نکته است که تقويت توان علمی و عملی ما تنها را پيشرفت و اعتلای اپتومتری است وچاره ای جز اين نخواهد بود. حتما عزيزان پيشکسوت به ياد دارند که ادعای بی عمل و بی علم منجر به انحطاط خواهد شد.
يادآوری اين موضوع از اين باب مطرح شد که هفته گذشته ديدار صميمی با وزير بهداشت آقای دکتر پزشکيان داشتم. در اين ديدار راجع به چالشهای گوناگون فراروی اپتومتری صحبت شد.در مورد مسائل صنفی ,عينک سازی ,فعاليتهای درمانی و... اما آنچه که به عنوان يک ترجيع بند در نقطه نظرات آقای وزير تکرار می شد اين بود"شما بايستی در عمل ثابت کنيد که توانايی قبول مسئوليتهايی را که مدعی آن هستيد را داريد. اگر مدعی برتری علمی يا عملی از افراد خاصی يا صنف خاصی هستيد و يا ادعای رقابت با تخصص ويژه ای هستيد با در عمل و در فعاليت روزانه خود در سطح جامعه آنرا به اثبات برسانيد"
با تفکر در باره اين موضوع و نيز براساس گفته های آقای مهندس بهرامی معاونت محترم وزير بازرگانی (که جلسه ای به همراه دوستان عزيزم آقای دکتر ميرزاجانی و آقای دوستداربا ايشان داشتيم) به نظر می رسد ما بيش از آنچه که قابل قبول باشد به رقبا و يا مخالفان خود نزديک شديم . و متاسفانه اين قرابت نه از سر همکاری بلکه از نوع سرباری!!!! است. برخی سرخود را دربرف فروبرده ونمی دانند ویا نمی بينند رفتار سخيف برخی از فارغ التحصيلان اپتومتری آب به آسياب ديگران می ريزد. و اين تصور در اذهان افراد القا می کنند که تمامی اپتومتريست ها با اين مکانيزم همکاری!!!! با چنين افرادی کاملا موافق هستند.آنها (اپتومتريستها) اگر ما تامين نکنيم آنها از گرسنگی خواهند مرد ويا حداقل توان انجام کاری را ندارند.جالب است بدانيد درهفته گذشته احضاريه هايی برای برخی از فعالان اپتومتری و اعزام آنها به کلانتری و دادگاه آمده است و اين در حالی است مسير درآمدهای اين شاکيان!!!! عليه اپتومتری را که دنبال کنيم به پرداختهای اپتومتريستها ميرسيم.
چون نيک نظر کرد پرخويش در آن ديد گفتا زکه ناليم که از ماست که بر ماست.

هیچ نظری موجود نیست:

تعرفه های جدید

تعرفه ها اعلام شدند براستی چرا تعرفه های خدمات پزشکی در کشور ما اینقدر پایین هستند؟ آیا تعرفه ها برای رعایت شدن تعیین واعلام می شوند در ...